Akp Gerçeği

Vatana İhanetin Belgeleri

İŞTE BIÇAKLANAN NÜ TABLO

Mersin Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nün ‘Yeni Yıl Karma Sergisi’nde bulunan ve bıçaklı saldırıya uğrayan nü tablolardan biri, yanına asılan tepki yazısıyla birlikte sergilenmeye başlandı.

Üst kısmında bıçak, satır, çatal çizilen ve göğüs bölümünden göbek boşluğuna kadar kesilen çıplak kadın tablosunun sergi sonuna kadar asılı kalacağını belirtilen Rektör Prof. Dr. Suha Aydın, saldırıyı kınadıklarını söyledi.

Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü tarafından Yenişehir Kampusü Eğitim Fakültesi Sergi Salonu’nda 27 Aralık’ta açılan sergideki 5 nü tablonun, sergiden 1 gün önce son hazırlıkları yapılarak duvara asıldıktan sonra bıçaklı saldırıya uğradığı anlaşıldı. Resim Bölümü Öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr. Zeki Umay, Resim Bölümü öğrencileri Kadir Akyol, Meral Belice, Sezen Yıldırım ve Emine Şenses’e ait nü tabloların bıçakla kesilerek zarar verildiğinin sergi sabahı fark edildiği, buna karşın sergiden kaldırılmadığını belirtildi.

Yrd.Doç.Dr. Zeki Umay’ın ‘karışık teknikle’ yaptığı üst kısmında bıçak, satır ve çatalların sıralandığı hemen altında başı görünmeyen ayakta duran çıplak kadın resminin yer aldığı tablonun yanına S.Freud’un, “Ortaçağ’da olsaydım, beni yakarlardı. Şimdi eserlerimi yakıyorlar” sözlerinin yanı sıra, “Bu tablo, sanata ve farklı düşüncelere katlanmayan karanlık zihniyetler tarafından parçalanmıştır” yazısı asıldı. Bıçakla göğüs bölgesinden göbek boşluğuna kadar kesilen tablo, hâlâ sergilenirken tahrip edilendiğer nü tablolar kaldırıldı.

Tablosu saldırıya uğrayan Yrd. Doç. Dr. Zeki Umay, konuyla ilgili kendisinin bir açıklamasının olmayacağını, Rektörlük tarafından değerlendirme yapılacağını söyledi.

YAŞANANLARI KINADI

Tabloların saldırıya uğramasının kamuoyuna yansımasından huzursuz olan Mersin Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Suha Aydın, yaptığı yazılı açıklamada ‘münferit olay’ ifdesini kullandı. Prof. Dr. Aydın açıklamasında şöyle dedi:

“Yaşanan bu talihsiz olay, münferit bir durum olup, gereği üniversitemiz tarafından yapılmıştır. Sergi, bir ay süreyle sanatseverlerin beğenisine açık olacaktır. Ulusal ve yerel kitle iletişim araçlarında konuyla ilgili olarak yer bulan haberlerde yer alan fotoğraflar da dahil olmak üzere pek çok bilgi, eksik ve yanlış yansıtılmıştır. Herhangi bir kanıt olmadan, sadece duyum ve iddialar üzerine yapılan haberler, Mersin Üniversitesi’nin sanata ve sanatçıya olan desteğini yıpratmaya yöneliktir. Mersin Üniversitesi kurulduğu 1992’den bu yana eğitim ve öğretim faaliyetlerinin yanı sıra sanatın geniş kitlelere iletilmesi için her türlü çabayı göstermektedir. Yaşanan bu talihsiz olayı kınıyor, Mersin Üniversitesi olarak sanata ve sanatçıya her türlü katkıyı sunacağımızı bir kez daha altını çizerek vurguluyorum.”

bıçaklanan nü

bıçaklanan nü

bıçaklanan nü

bıçaklanan nü

bıçaklanan nü

Reklamlar

Mart 7, 2008 - Posted by | Gündem | , , , , , ,

15 Yorum »

  1. e kardesim sizce bu sanatmi simdi yani???????????????????????

    Yorum tarafından efsane557 | Mart 12, 2008 | Cevapla

  2. efsane senin kafanın basmadığı şey sanat olamaz demi.

    Yorum tarafından AD | Mart 12, 2008 | Cevapla

  3. nedir sanat nedir NÜ..bastırılmış duyguların dışa vurumudur..yani ben çizsem börtü böcek çizerim ama adam böyle çizmiş saygı duymak gerek..yani burada adam ve kadınların cindel orgamlarını bizim gibi gericiler görür:)oysa aydınlar o resimlerde saflık ve temizlik görür..
    saygılar

    Yorum tarafından ÇYDD | Mart 13, 2008 | Cevapla

  4. Sanat olablrde ne alaka şimdi akpyle ? Bide siteyi buldugumda türkiye islam ülkesi yapılmaya calısılıyor yazıyordu.Amk biz hristiyanmıyız ? Bukadar beyinsiz olmayın..Akp kapatma davası acıldı içiniz rahat ettimi ülke batağa gitcek dahada haberiniz yok.Biriniz bile halinize şükretmiyorsunuz.Kim gelirse gelsin devletin başına o kötü bu kötü diyorsunuz ilk önce kötü kim bi düşünün aynaya bakın ona göre karar verin..

    Yorum tarafından Fenasi | Mart 14, 2008 | Cevapla

  5. Fenasi kerim arkadaşım seni 🙂

    Yorum tarafından Kerim | Mart 14, 2008 | Cevapla

  6. Arkadaşım yobazsın belli de küfür caiz mi dir. Allahsız kitapsız yobaz da ilk defa göriiim 🙂

    Yorum tarafından Kerim | Mart 14, 2008 | Cevapla

  7. bugün tabloyu bıçaklayan yarın kapalı olmayanı da bıçaklar…

    Yorum tarafından Pnr | Mart 14, 2008 | Cevapla

  8. siz sanat değil diyebilirsinz ama bu tablolarda irileri için sanat en azından ortada bi emek var ona bakın pına çok doğru bişi demiş bgn tabloyu bıçaklayan yarn açığı bıçaklar… olablr tabi neden olmasın.en basiti buna tepki göstermemiz gerekrken bu snatmı diye tartışıoruz yapmayın arkadaşlar karanlığa gitmeyi isteyenleri desteklemeyelim bz Atatürkün torunlarıyz bunlara izin mi verecez?

    Yorum tarafından deniz | Mart 15, 2008 | Cevapla

  9. arkadaşlar youtube dan bir bakın iranın dünü ve bugunune . ben izlerken ağladım diyebilirmisiniz ki biz bu hale gelmeyeceğiz. bugun sanata böyle karşı çıkanlar yarın yaşantılarımıza uzanacaklar. müslümanız elhamdülillah ama unutulmammalı dinimizi özgür yaşıyorsak bu da ataturk ün sayesinde değilmidir. din yobazlık değildir ve yobazların elinde olmamalıdır.din allah için yapılandır siyasette din olmaz siyasi emellerde alet olmaz olmammalıdır

    Yorum tarafından nalan | Mart 29, 2008 | Cevapla

  10. allah sen ve senın gıbı serefsız kulları kendıne ıbadet etsın dıye yaratmıs doya doya hayat yasasın dıye deıl…

    Yorum tarafından hakk | Temmuz 13, 2008 | Cevapla

  11. ya nalan ve deniz siz şimdi buna sanat diyorsanız şaşarım kuranda al-i imran suresinde örtünün ayeti varken buna sanat diyorsanız ben size tek bişey derim REZİLLER Alında ataürkünüz kadar konuşun zaten tüm ahlaksızlıkların arkasından atatürkçüler çıkıyor

    Yorum tarafından kral | Ağustos 1, 2008 | Cevapla

  12. allah kimseyi cahil etmesin.Ne çekiyorsak cahillerden çekiyoz.yapacak o kadar şey varki önce egitim.

    Yorum tarafından kader | Ekim 26, 2008 | Cevapla

  13. su an otrdgnz ulkede yasadgnz toprklarda ATATURK’UMUZUN eseriyse suc mu bu.rahatmı battıda smdı ATATURK’U ATATURKCULERE hakaret edyosun.anlamıyorum kı.bak gzl kardesım o sey gunahsa ble bunun cezasıda sevabıda Allah tarafndan verilir zaten.senın ve senın gbı zıhnıyetlere hangi ustunluk ceza kesmenıze neden olablr kı???

    Yorum tarafından eren | Ekim 28, 2008 | Cevapla

  14. herkes istediği konuda resim çizebilir, altında ortaya çıkmaya çalışan duygular aramayın. bence sizler düşündüğünüz gibi görüyorsunuz herşeyi.nede olsa kadın saçı, tokalaşmak haram o kadar zayıfsınız ki bunlardan tahrik olama düşüncesiyle kaçıyorsunuz, ki nü bir tabloyu hazmedememeniz çok normal. BU ARADA muhafazakar birinden duyduğum bir şeyi paylaşmak istiyorum bu bir bayan ve kapalı, eşide aynı şekilde muhafazakar bana cinsel beraberliğie hazır olmak için bu konuyla ilgili resim ve videolara bakmanın günah olmadığını söyledi (bunu eşi anlatmış) yorum sizin…..

    Yorum tarafından yasemen | Kasım 2, 2008 | Cevapla

  15. Zaman geLir gericilern TabLoLarı çıkar asıL NÜ onLar oLur bizede bıçakLamak nasip oLurmu acaba 😀

    Yorum tarafından bLackLisT | Kasım 5, 2008 | Cevapla


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: